Vi har fått pålegg fra regnskapskontoret om å kutte ut mest mulig av kontantsalget. Blant annet derfor ønsker vi at alle som bestiller rideturer hos oss, skal betale via konto like etter at bestillingen er gjort via påmeldingssystemet.
Dersom bestilling og betaling blir gjort i god tid før turstart, får vi registrert det hos oss, og rytteren slipper å ta med kvittering eller vise screen shot på telefon ved oppmøte. Dersom aktiviteten blir betalt senere enn 2 dager før tur, må rytteren ha med seg kvittering for framvisning, eller vise screen shot på tlf. Det er viktig at kvittering/screen shot viser følgende:
- Riktig kontonummer
- Riktig betalingssum
- At betalingen er utført (ikke bare lagt til forfall)
En annen grunn til at vi ønsker å redusere kontantsalget, er tiden vi bruker på å ta imot penger i forkant av tur. For at vi skal unngå å bli forsinket, og få hjulpet rytterne på best mulig måte før vi kan ri ut på tur, er det godt å slippe å bruke mye tid på å ta i mot betaling. Vi arbeider med en løsning for å kunne betale med kort ved oppmøte, men på grunn av tidsbruken, vil det være et lite gebyr ved kort- og kontantbetaling. Vi er ikke klar med kortbetaling enda! Det vil bli annonsert når vi har dette på plass.
NB: Vi har fortsatt med oss kontanter for å ta i mot betaling på denne måten, men vi ønsker som nevnt minst mulig av denne måten å betale på 🙂